El foc de camp de Manolo García / La hoguera de campamento de Manolo García

El músic barceloní va presentar el seu nou disc, ‘Geometría del rayo’, a l’Auditori de Girona

Manolo García va estar tocant a l’Auditori de Girona durant les nits del 6 i 7 d’abril per presentar la gira del disc Geometría del rayo (Sony Music, 2018), amb totes les entrades venudes des de feia setmanes.

Foto: Xavier Mercadé

Després d’aparèixer entre el públic i d’interpretar en acústic la cançó “Frío de la noche” assegut al terra de l’Auditori de Girona, Manolo García va confessar que volia que aquella nit fos com un foc de camp, una trobada entre amics que es retroben, però “no com aquells que surten en alguns anuncis de cervesa, aquí no cal compartir-ho tot a les xarxes!”. Un punt en què va insistir diverses vegades durant el concert convidant tothom a viure el moment i deixar-se de mandangues digitals. Però la realitat s’imposava: els encarregats de seguretat de l’Auditori havien de cridar l’atenció constantment a aquells que activaven el flaix dels cel·lulars i molts no podien evitar intentar fer-se una selfie amb García en alguna de les nombroses incursions que feia a la platea.

 Foto: Xavier Mercadé

Possiblement Geometría del rayo (Sony Music, 2018) no és el treball més festiu de la carrera en solitari de l’excantant d’El Último de la Fila, però en viu el seu repertori pren una nova vida, les cançons s’expandeixen i troben nous significats i noves rítmiques. Per tant, les deu cançons de nova creació (nou del disc nou i “Crepúsculo creciente”, que ha sortit també com a bonus track) es van fondre perfectament entre clàssics de la seva discografia en solitari com “Un giro teatral”, “A San Fernando” o “Nunca el tiempo es perdido”. Atenció als nostàlgics: de la banda que va formar amb Quimi Portet només en treu a la llum una sentida “Sin llaves”. Com a tots els seus concerts, Manolo García va ser generós amb el repertori i el minutatge: més de dues hores i mitja de concert, 27 cançons i una versió de Ritchie Valens per acabar el concert, i la seva ja clàssica passió sobre les taules. Un escenari decorat per llums de neó, làmpares de plasma tretes d’alguna botiga multipreu, dues pantalles laterals poc lluïdes i un sofà d’orelles que es va convertir en la gran descoberta escènica on el músic s’asseia, s’hi tombava, s’hi estarrufava o en saltava. Un sofà que dubtem molt que arribi sencer al final de la gira.

 Foto: Xavier Mercadé

L’inici d’una nova gira de Manolo García és el retrobament d’una vella amistat, un moment agradable extremadament recomanable per als sentits, on manen els somriures de complicitat. El músic pot haver arribat ja a la seixantena, però en moments com “A San Fernando” o “Ruedo rodaré” (cantada amb la seva germana Carmen García) saltava aquella guspira que ens va enganxar en temps de Los Rápidos i Los Burros o als primers concerts d’EUDLF fa ja més de tres dècades.

Podeu veure la galeria de fotos del concert completa aquí:http://www.enderrock.cat/galeria/497/pagina1/concert/manolo/garcia/auditori/girona

Foto: Xavier Mercadé

Fuente: Enderrock – Xavi Mercadé – http://www.enderrock.cat/noticia/16801/foc/camp/manolo/garcia

EN CASTELLANO

La hoguera de campamento de Manolo García

El músico barcelonés presentó su nuevo disco, ‘Geometría del rayo’, en el Auditorio de Girona

Manolo García estuvo tocando en el Auditorio de Girona durante las noches del 6 y 7 de abril para presentar la gira del disco Geometría del rayo (Sony Music, 2018), con todas las entradas vendidas desde hacía semanas.

Después de aparecer entre el público y de interpretar en acústico la canción “Frío de la noche” sentado en el suelo del Auditorio de Girona, Manolo García confesó que quería que esa noche fuera como un fuego de campo, un encuentro entre amigos que se reencuentran, pero “no como aquellos que salen en algunos anuncios de cerveza, aquí no hay que compartirlo todo en las redes”. Un punto en el que insistió varias veces durante el concierto invitando a todos a vivir el momento y dejarse de mandangas digitales. Pero la realidad se imponía: los encargados de seguridad del Auditorio debían llamar la atención constantemente a aquellos que activaban el flash de los celulares y muchos no podían evitar intentar hacerse una selfie con García en alguna de las numerosas incursiones que hacía en la platea.
Posiblemente Geometría del rayo (Sony Music, 2018) no es el trabajo más festivo de la carrera en solitario del ex cantante de El Último de la Fila , pero en vivo su repertorio toma una nueva vida, las canciones se expanden y encuentran nuevos significados y nuevas rítmicas. Por tanto, las diez canciones de nueva creación (nuevo del disco nuevo y “Crepúsculo Creciente”, que ha salido también como bonus track ) se fundieron perfectamente entre clásicos de su discografía en solitario como “Un giro teatral”, “A San Fernando “o” Nunca el tiempo se perdido “. Atención a los nostálgicos: de la banda que formó con Quimi Portet sólo saca a la luz una sentida “Sin llaves”. Como todos sus conciertos, Manolo Garcíafue generoso con el repertorio y el minutaje: más de dos horas y media de concierto, 27 canciones y una versión de Ritchie Valens para terminar el concierto, y su ya clásica pasión sobre las tablas. Un escenario decorado por luces de neón, lámparas de plasma sacadas de alguna tienda multiprecio, dos pantallas laterales poco le y un sofá de orejas que se convirtió en la gran descubrimiento escénica donde el músico se sentaba, se doblaba, se erizaba o en saltaba. Un sofá que dudamos mucho que llegue entero al final de la gira.

El inicio de una nueva gira de Manolo García es el reencuentro de una vieja amistad, un momento agradable extremadamente recomendable para los sentidos, donde mandan las sonrisas de complicidad. El músico puede haber llegado ya a los sesenta, pero en momentos como “A San Fernando” o “Ruedo rodaré” (cantada con su hermana Carmen García ) saltaba aquella chispa que nos enganchó en tiempos de  Los Rápidos y Los Burros oa primeros conciertos de EUDLF hace ya más de tres décadas.

Puede ver la galería de fotos del concierto completa aquí: http://www.enderrock.cat/galeria/497/pagina1/concert/manolo/garcia/auditori/girona

X