Quimi Portet: «A Sisa, Oliver y a mí nos une emplear la música como evasión, en el mejor de los sentidos»

La Unión Galáctica que forman Jaume Sisa, Quimi Portet y Joan Miquel Oliver desde hace un par de años viene a casa nuestra en el marco del Tàrrega Sona, el 29 de marzo y unos días antes, el 26, en el Auditorio de Lleida, desgranando un magnífico repertorio. Los tres, lejos de molestarse, han acabado en el escenario como niños en una pastelería inventando la música de los astros.

Estas actuaciones a tres no teníais intención de que tuvieran un recorrido largo.
De hecho, hace un par de años, para abrir el Mercado de Música Viva de Vic, nos lo propusieron a los tres por separado, ¡diciéndonos que los otros dos habían dicho que sí! (Ríe). Y no nos pudimos negar. Pero desde el primer día de ensayo nos lo pasamos tan bien que hemos ido repitiendo.

Este trío – Col.lectiu Eternity – lo formáis tres generaciones sucesivas, pero se une el mismo surrealismo, la misma ironía en las letras.
Creo que en la música popular hay dos tipos de músico: el que es muy consciente de su realidad social, la denuncia y trata de cambiarla. Y el otro músico, que va a su bola, y que hace música para huir de esta realidad y vivir en su mundo de ensueño donde se está muy cómodo y confortable (ríe). Lo que nos une a los tres es emplear la música como evasión en el sentido positivo de la palabra.

Sois muy diferentes los tres, sin embargo.
Si, por eso nos entendemos tan bien. Sisa es el verdadero hombre-espectáculo, nuestro Freddy Mercury local (sonríe) y Joan Miquel y yo siempre hemos formado parte de bandas. La estructura del espectáculo funciona de manera natural.

Entre los tres sumáis más de 400 canciones.
… y no las interpretamos todas, ¡afortunadamente por el público! pero si que cada uno interpreta temas de los demás. El espectáculo está muy bien estructurado: si añadimos o quitamos canciones, lo hacemos de tres en tres ¡diplomacia!

El espectáculo lo compagináis con sus respectivas carreras.
este espectáculo está muy trabajado, nos lleva mucho tiempo. Pero es tan gratificante. Si nos llaman, vamos. El trabajo musical de cada uno está delante, evidentemente. Joan Miguel es el que está, ahora, más atareado. Mientras lo podamos compaginar y nos divierta, iremos actuando.

¿Tras el ‘Oh, my love’ estás preparando algún otro trabajo?
Yo siempre voy haciendo temas en el estudio, siempre compongo, algo anárquicamente. Después las canciones se colocan solas, a medida que se van espesando.

Fuente: LaManyana.cat – De Cua d’Ull – Rosa Peroy

Original en Català:

La ‘Unió Galàctica’ que formen Jaume Sisa, Quimi Portet i Joan Miquel Oliver des de fa un parell d’anys ve a casa nostra en el marc del Tàrrega Sona, el 29 de març i uns dies abans, el 26, a l’Auditori de Lleida, desgranant un magnífic repertori. Tots tres, lluny de fer-se nosa, han acabat damunt de l’escenari com a nens a una pastisseria inventant la música dels astres.

Aquestes actuacions a tres no teníeu intenció que tinguessin un reconegut llarg.
De fet, fa un parell danys, per obrir el Mercat de Música Viva de Vic, ens ho van proposar als tres per separat, dient-nos que els altres dos havien dit que si! (riu). I no ens vam poder negar. Però des del primer dia d’assaig ens ho vam passar tan bé que hem anat repetint.

Aquest trio – Col.lectiu Eternity – el formeu tres generacions successives, però es uneix el mateix surrealisme, la mateixa ironia en les lletres.
Crec que en la música popular hi ha dos tipus de músic: el que es molt conscient de la seua realitat social, la denuncia i mira de canviar-la. I l’altre músic, que va a la seva bola, i que fa música per fugir d’aquesta realitat i viure en el seu món de somni on s’hi està molt còmode i confortable (riu). El que ens uneix a tots tres és emprar la música com a evasió en el sentit positiu de la paraula.

Sou molt diferents tots tres, però.
Si, per això ens entenem tan bé. En Sisa es el veritable home-espectacle, el nostre Freddy Mercury local (somriu) i el Joan Miquel i jo sempre hem format part de bandes. L’estructura de l’espectacle funciona de manera natural.

Entre ets tres sumeu més de 400 cançons.
… i no les interpretem totes, afortunadament pel públic! Però si cadascú interpreta temes dels altres. L’espectacle està molt ben estructurat: si afegim o traiem cançons, ho fem de tres en tres. Diplomàcia!

L’espectacle el compagineu amb les vostres respectives carreres.
Està molt treballat, aquest espectacle, ens porta molt temps. Però és tan gratificant. que si ens criden, hi anem. La feina musical de cadascú va davant, evidentment. El Joan Miquel és el que està, ara, més enfeinat. Mentre ho puguem compaginar i ens diverteixi, anirem actuant.

Després del ‘Oh, my love’ estàs preparant algun altre treball?
Jo sempre vaig fent temes a l’estudi, sempre composo, una mica anàrquicament. Després les cançons es col.loquen soles, a mesura que es van espessint.

Font: LaManyana.cat – De Cua d’Ull – Rosa Peroy

QP_Decuadull